ÖGA MOT ÖGA

vilken händelserik dag. hann inte ta en enda smakbit av matsäcken, så illa var det. eller illa, helt underbart egentligen!
det var alltså full håll igång i skogen idag. öga mot öga med älgen var jag och så kommer soljäveln och jag ser inte ett skit! ist lockade jag jäveln till pappa, så han kunde iaf skatta sig lycklig. efter det gick pulsen aldrig ner, för det kom fler älgar.. jag hörde det fina skallet från hunden, närmare och närmare. till slut kunde jag till och med höra älgens klumpiga rörelse in i minsta detalj, men ingen älg kom i sikte. så, ingen lyckad älgdag för min del.
pappa snodde min älg och den stora oxen som hunden fick upp verkade vara smartare än någon av oss andra som vistades i skogen. så jag är lite grinig. men, fortsättning om att fälla min första älg lever vidare.. imorgon tänker jag överlistar oxen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0